Hogyan kerülhetők el a személyi költségek elszámolásával kapcsolatos hibák a H2020 projektekben?
H2020: személyi költségek elszámolásával kapcsolatos hibák elkerülése
2021. április 09.
Módosítás: 2021. április 09.
Olvasási idő: 3 perc
Az Európai Bizottság 2021. március 30-án újabb webináriumot tartott a H2020 projektek kedvezményezettjei számára a személyi költségek elszámolásával kapcsolatos hibák és félreértések megelőzése érdekében.
A rendezvény során két rövid előadást követően a résztvevők kérdéseket tehettek fel a jogi és az audit osztály munkatársai számára.
Az alábbi kérdésekre kaphattunk választ:
- Milyen feltételeknek kell megfelelniük az elektronikus munkaidő-nyilvántartási rendszereknek?
- Hogyan kalkuláljuk azon új munkatársak személyi költségét, akiknél nem beszélhetünk lezárt pénzügyi évről?
- Mennyire kell részletesnek lennie, milyen adatokat kell tartalmaznia a timesheetnek?
- Figyelembe vehetők-e a fizetett szabadság vagy a betegállomány napjai a személyi költség kiszámításánál?
- Csökkenthető-e az 1.720 produktív óra értéke, ha az adott munkatárs 2 hónapon keresztül betegállományban van?
- Újra kell-e kalkulálni az órabért amiatt, mert a decemberi fizetési adatokat csak januárban látjuk?
- Elérhető-e olyan Excel táblázat, amely a beépített képletek segítségével összehasonlíthatóvá tenné a különböző kalkulációs opciókat?
- Hogyan zajlik a pénzügyi beszámolóban szereplő személyi költségek ellenőrzése?
- Elszámolható-e személyi költség gyakornok vagy diák esetében?
- Milyen mértékegység tüntethető fel a timesheetben (óra, fél nap stb.)?
- Milyen gyakorisággal kell aláírni a timesheetet (havonta vagy a beszámolási időszak végén)?
- Hol érhető el a Personnel Cost Wizzard?
- Figyelembe vehető-e a magánnyugdíjpénztári -és egészségpénztári befizetés az órabér kiszámításakor?
- Elszámolható-e 1.720-nál több munkaóra a projektre?
- A fizetésben nem részesülő kkv tulajdonos esetében milyen személyi költség számolható el? A projektből fizethető-e számára bér vagy költségei az önerőbe (30%) számítanak bele?
- Hogyan számolhatók el a szervezet felé számlázó személyek?
- Mi a különbség a tényleges és a unit cost-ként lejelentett (avarage cost) személyi költségek között?
- Elszámolható-e a projekt időtartama alatt (határozatlan időre) adott béremelés?
- A koronavírus miatti korlátozásokkal összefüggő home office alatt hogyan történik a timesheet aláírása?
- Kedvezményezettként foglalkoztathatok-e más országban élő in-house consultantet?
- Amennyiben a munkatárs több H2020 projekten dolgozik, külön-külön timesheetet kell töltenie vagy használhat egy timesheetet is?
- Mi a különbség a maximum uniós hozzájárulás és a maximum támogatási összeg között?
- Létezik-e a Personnel Cost Wizzard-dal kapcsolatos képzés?
- Mi történik a szabályok szerint elszámolhatónak minősülő, de a beszámolási időszak lezárását követő harmadik hónapban kifizetett bónusszal?
- Van-e havi plafonja a projektre elszámolható munkaóráknak?
- Mi a teendő, ha a pénzügyi év nem egyezik a naptári évvel?
- Mi a kapcsolat a timesheetben szereplő órák és a szakmai beszámolóban lejelentett personmonth érték között?
- Elszámolható-e 1.720-nál több projektre fordított óra, amennyiben a nemzeti munkajogi szabályok szerint kb. 2.000 óra körül van a produktív órák száma?
- MSCA unit cost esetében kell-e timesheetet vezetni?
- Elszámolható-e havi kalkuláció esetén a visszamenőleges béremelés a lezárt időszak korrigálásával?
Az előadások diái, valamint a rendezvény felvétele megtekinthető: https://ec.europa.eu/.
Hasonló kérdések esetén keresse bizalommal jogi és pénzügyi NCP-inket.
Utolsó módosítás: 2021. április 09.