Keresés
Gyengénlátóknak
English version
 Belépés
Elfelejtett jelszó
 Hírlevél regisztráció
Portálfórum >> Lehet-e húzóágazat a gépjárműipar? Ha igen, akkor miért nem?

Kedves Fórumlátogatók!

A Nemzeti Innovációs Hivatal fórumain továbbra is várjuk véleményüket. A fórum használatához be kell jelentkeznie. Aki korábban regisztrálta magát, a régi nevével és jelszavával léphet be. Amennyiben még nincs felhasználóneve, kérjük regisztráljon.

Az NIH továbbra is várja kérdéseiket az info@nih.gov.hu címen!

A szerkesztők

Link küldés
.
Cikk nyomtatás
derzol üzenete
2005.03.10. 10:32
Hali! Sztem lehet huzóágazat a g.ipar, amiért a nem is bekerül a képbe az egyik ok talán az újításoktól való félelem, hisz nincs kiépített infrastruktúrája pl:egy hidrogén motornak, ami megnehezíti annak elterjesztését, viszont a hagyományos járművek ideje lassan lejár.
A másik oldala a dolgoknak, hogy a gépjárművek elszakítják az embereket egymástól, hamis vágyakat keltenek, "legyen nagy kocsim, mert akkor felnéznek az emberek rám" .Ezek inkább következményei a g.ipar fejlesztéseinek és se mellette sem ellene nem szólnak, bár érdekes lehet. Viszont azt meg kell hagyni, ha az ipar fejlődése továbbra is ilyen marad az egész nem lesz több egy nagy szennyezőanyag termelőnél ami csak a problémákat növeli. Szi!
Déri Tibor üzenete
2005.03.09. 22:19
Köszöntöm Önöket!

Lehet-e húzóágazat a gépjárműipar? Ha igen, akkor miért nem? kérdésre szeretném a véleményemet megosztani! Szerintem maga a gépjátműipar nem lehet húzóágazat! De ezt is részekre kellene darabolnunk... asszerint hogy hol. Ha egy települést vagy egy régiót nézünk, akkor ez a ágazat lehet a legfontosabb termelő- és húzóágazat. Viszont ha egy országot tekintünk akkor már nem minden esetben lehet fő iparágról beszélni... Egy egész kontinenst és úgymond az egész Födet tekintve nem beszélhetünk, hogy a gépjárműipar húzóágazat lenne! És most térnék arra át hogy miért nem... Maga ez az iparág telített... manapság nagyon sok gépjármű gördül le a világ futószalagairól, és annyi gépkocsi készül hogy a piac nem tudja felvenni, és a kereskedők nyakán marad az eladásra váró négykerekűek nagy része! És e telítettség miatt nem lesz szükség több, nagyobb számú gépkocsi gyártására, egyszerűen csődbe mennek ezek a nagyvállalatok: "A nagyhal bekapja a kishalat!"
Vehetjük példának Magyarországot, mint piacot. Nálunk kb. 2000-ben volt a csúcson a gépkocsieladások száma... ez a szám 4 évalatt nagyon csökkent... nincs felvevőpiac. És ez van most a világ többi részén is!
Én ennyit szerettem volna hozzátenni! Köszönöm szépen a lehetőséget!
2005.03.03. 09:02
Az Innovációs Tavasz vitasorozat első témájának a “Lehet-e húzóágazat a gépjárműipar” vitája folytatódik weboldalunkon. A fórummal lehetőséget szeretnénk adni látogatóinknak arra, hogy hozzászólhassanak és véleményüket kifejthessék az adott témával kapcsolatban.

A vitaindító előadások, amelyek elhangzottak a rendezvényen letölthetők:
- Dr. Stukovszky Zsolt: Lehet-e húzóágazat a gépjárműipar? Ha igen, akkor miért nem?
- Dr. Havas Attila: Lehet-e húzóágazat a ...ipar? Egyik sem – és bármelyik!
- Dr. Lepsényi István: Lehet-e húzóágazat a gépjárműipar? Ha igen, akkor miért nem?