A kifogást az NKFI Hivatal, illetve az NKFI Alapért felelős Innovációs és Technológiai Minisztérium (a továbbiakban: ITM) által hozott döntésben meghatározott határidőn belül, ennek hiányában a kifogásolt intézkedésről, vagy mulasztásról való tudomásszerzéstől számított 10 napon, de legkésőbb az annak bekövetkezésétől számított 30 napon belül, írásban kell benyújtani. A kifogás benyújtására nyitva álló határidő elmulasztása miatt igazolási kérelemnek nincs helye.
A kifogásnak – az Ávr. 102/D. § (4) bekezdése értelmében – tartalmaznia kell:
- a kifogást tevő nevét, székhelyét vagy lakcímét, a nem természetes személy kifogást tevő képviselője nevét,
- a kifogással érintett pályázat /támogatói okirat vagy támogatási szerződés azonosításához szükséges adatokat,
- a kifogásolt intézkedés vagy mulasztás meghatározását,
- a kifogás alapjául szolgáló tényeket és a kifogásolt vagy elmaradt intézkedéssel megsértett jogszabályi rendelkezés pontos megjelölését, valamint
- nem elektronikus úton történő kapcsolattartás esetén a kifogást tevő aláírását.
Nem nyújtható be kifogás olyan döntés vagy intézkedés ellen, amellyel szemben jogorvoslatnak van helye, vagy amely a támogatást igénylő pályázóra /kedvezményezettre vonatkozó jogot, kötelezettséget közvetlenül nem állapít meg.
Szakmai értékeléssel kapcsolatos kifogásokat az NKFI Hivatal érdemben nem vizsgál.
A kifogás – az Ávr. 102/D. § (5) bekezdése alapján – érdemi vizsgálat nélkül elutasításra kerül az alábbi esetekben:
- ha azt határidőn túl terjesztették elő,
- ha azt nem az arra jogosult terjeszti elő,
- ha az a korábbi kifogással azonos tartalmú,
- ha a kifogás nem tartalmazza az Ávr. 102/D. § (4) bekezdésében előírt adatokat,
- ha azt a korábbi kifogás tárgyában hozott döntéssel szemben nyújtották be,
- ha a kifogás benyújtásának nincs helye,
- ha a kifogás kizárólag olyan jogsértés ellen irányul, mely a sérelmezett eljárás megismétlésével nem orvosolható.
A kifogásokat:
- postai úton az NKFI Hivatal levelezési címére megküldve (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., II. emelet vagy 1438 Budapest, Pf.: 438),
- az Ávr. 102/D. § (4) bekezdésében foglalt formai követelmények betartásával az NKFI Hivatal kifogaskezeles@nkfih.gov.hu elektronikus levelezési címére megküldve,
- az Elektronikus Pályázó Tájékoztató és Kommunikációs Rendszeren (FAIR) keresztül,
- e-papír használatának útján vagy
- személyesen, az NKFI Hivatal Ügyfélszolgálatán (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., II. emelet) lehet benyújtani.
A kifogás kézhezvételét követően az NKFI Hivatal legfeljebb 14 napon belül megvizsgálja azt és amennyiben a kifogásban foglaltakkal egyetért, megteszi a kifogásban sérelmezett helyzet megszüntetéséhez szükséges intézkedéseket.
A kifogások érdemi vizsgálatát követően, ha az NKFI Hivatal az abban foglaltakkal egyetért megteszi a kifogásban sérelmezett helyzet megszüntetéséhez szükséges intézkedéseket, ellenkező esetben továbbítja azokat az ITM-nek. Az ITM a kifogást annak kézhezvételtől számított 30 napon érdemben bírálja el. Az elbírálás határideje egy alkalommal, a határidő lejárta előtt – a kifogás benyújtójának egyidejű tájékoztatása mellett - további 30 nappal meghosszabbítható. Ha a kifogás alapos, a fejezetet irányító szerv elrendeli a kifogásban sérelmezett helyzet megszüntetéséhez szükséges intézkedést, egyébként azt elutasítja, és döntéséről - elutasítás esetén az elutasítás indokainak megjelölésével - a kifogást benyújtóját írásban értesíti.
A kifogás tárgyában hozott döntés ellen további kifogás előterjesztésének vagy más jogorvoslat igénybevételének nincs helye.