A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (a továbbiakban: NKFI Hivatal) intézkedéseket hozott a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap Kutatási Alaprészéből 2021-ben és 2023-ban meghirdetett KDP_21, NVKDP_21 és KDP_23 kódszámú pályázati kiírások keretében támogatott projektek elszámolási szabályainak egyszerűsítése céljából. Az erről szóló hivatalos közlemény az NKFI Hivatal honlapján jelen tájékoztató mellékleteként olvasható. Az NKFI Hivatal elektronikus levél útján is tájékoztatást ad a közleményről a kedvezményezetteknek.
A közleménnyel bevezetett intézkedéssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat az alábbiakban foglaljuk össze.
A közlemény jellege
Az intézkedést az NKFI Hivatal egyoldalú támogatói okirat-módosítás keretében adja ki.
Mely projekteket érint a közlemény?
A közleményben szereplő rendelkezések a KDP_21, az NVKDP_21 és a KDP_23 kódszámú pályázati kiírások keretében támogatott projektekre terjednek ki.
A közleménnyel bevezetett intézkedések összefoglalása
A közlemény alapján a kedvezményezettek elszámolási kötelezettsége az adminisztrációs terhek csökkentése és a projektek finanszírozásának gördülékenysége érdekében a következőképpen módosul:
- az ösztöndíjas doktori hallgató jogviszonyának bármely okból történő megszűnése esetén, az ezáltal fel nem használt előleget (azaz a fel nem használt ösztöndíj, témavezetői díj és szakértő díj összegét) elegendő a záróbeszámoló benyújtásával egyidejűleg, a támogatott projekt befejezését követő 90 napon belül visszautalnia az NKFI Hivatal részére (a soron következő beszámoló benyújtásának időpontja helyett).
Felhívjuk figyelmüket, hogy a támogatói okiratokban és azok mellékleteiben rögzített egyéb rendelkezések, amelyeket tehát nem érint a kiadott közlemény, a továbbiakban is ugyanúgy alkalmazandók.
A hivatalos közlemény letöltése:
Közlemény a KDP_2021, NVKDP_21, KDP_2023 pályázati felhívások keretében támogatott projektek esetében a fel nem használt előleg visszautalására vonatkozó szabályok módosításáról PDF (622 KB)