Ön itt áll: PályázóknakPályázati tudásbázisGyakran ismételt kérdésekPályázatkezelő rendszerek
Gyakran Ismételt Kérdések - Elektronikus pályázati rendszerek
Gyakran Ismételt Kérdések - Elektronikus pályázati rendszerek
2018. január 12.
Utolsó módosítás: 2018. június 06.
Olvasási idő: 4 perc
Hogyan tudom benyújtani a pályázatomat? 

A pályázatok benyújtásának módjáról minden esetben az adott pályázati kiírás rendelkezik. Az NKFI Hivatal által kiírt pályázatok rendszerint online pályázati kitöltőprogrammal készíthetők el és nyújthatók be, azonban a pályázati kiírástól függően más-más rendszerben.  

Az úgynevezett felfedező kutatást ösztönző és posztdoktori pályázatok, más néven kutatási témapályázatok benyújtására az Elektronikus Pályázati Rendszer (EPR) szolgál, míg az egyéb, jellemzően innovációs célú pályázatokat a palyazat.gov.hu oldalon keresztül elérhető Pályázati e-ügyintézés felületen (EPTK) történő bejelentkezést követően lehet elérni. 

A benyújtással kapcsolatos részletes információk, és a kitöltőprogramok használatához szükséges útmutató minden esetben megtalálhatóak a pályázati kiírások dokumentumai és a kitöltőprogramok online felületén is.

 

Hol érhetem el a kitöltőprogramokat?

A felfedező kutatást ösztönző és posztdoktori pályázatok az EPR rendszerben nyújthatók be: https://www.otka-palyazat.hu/

A belépéssel és regisztrációval kapcsolatos információk elérhetőek az NKFI Hivatal honlapján: Elektronikus Pályázati Rendszer (EPR)

Az innovációs célú pályázatok az EPTK felületen nyújthatók be, ami az alábbi linken érhető el: https://eptk.fair.gov.hu/

Ennek a felületnek a használatáról részletes információ a regisztráció után, a felületre történő belépést követően olvasható.

A kitöltőprogramok elérhetősége minden esetben fel van tüntetve a pályázati kiírások mellett is.

 

Hogyan tudom a megfelelő pályázatot kiválasztani a kitöltőprogramban?

Az EPR rendszerben:

A belépést követően a „Saját kutatások” fő-menüsort legördítve az „új pályázat létrehozása” al-menüt kell kiválasztani, és a megjelenő felületen a „Típus” felirat mellett található legördülő menüből lehet kiválasztani az aktuális pályázatot.

Az EPTK rendszerben:

A belépést követően a fő-menüből a „Támogatási lehetőségeim” menüpontra kattintva megjelenik az összes EPTK felületen elérhető aktuális pályázati kiírás. A „Keresés” feliratra kattintva szűkíthető a találatok száma a pályázni kívánt kiírásra. Javasolt a „Kód” cellába a pályázati kiírásnál megadott pályázathoz tartozó rövidítéssel szűkíteni a találatokat, pl: TÉT, VKE, NKP, rövid azonosító megadásával. Az eredmények szűkítése után a megjelenő pályázatra kattintva lehet megkezdeni a pályázat kitöltését.

 

Ha kiléptetett a program, kitől kérhetek segítséget?

Amennyiben az online kitöltő felület – minden előzetes figyelmeztetés nélkül – kilépteti a felhasználót, a következőt érdemes tenni:

  • Mivel ezek a felületek online, távoli szervereléréssel működő programok segítségével futnak, sajnos elkerülhetetlen, hogy bizonyos hálózati események miatt – akár szolgáltatótól függő, akár túlterheltségből adódó – nem várt hibák fellépjenek. Ilyenkor egyszerűen vissza kell lépni a programba és folytatni a kitöltést.
  • Amennyiben a belépés hosszabb ideig nem lehetséges bármilyen elérési probléma miatt, akkor azt jelezni kell az NKFI Hivatalnak az Ügyfélszolgálati elérhetőségeken, lehetőleg e-mailben, képernyőmentést mellékelve a hibáról.

Mivel az online szövegbeviteli mezőkben történő szövegszerkesztést a rendszer nem érzékeli aktivitásként, javasolt a bevitt szöveg rendszeres mentése, vagy hosszabb szöveg szövegszerkesztőben történő elkészítése, és az űrlapba onnan történő bemásolása.

 

Ha kérdésem van a programmal kapcsolatban, kit kereshetek?

A kitöltőprogramokkal kapcsolatos kérésekkel az NKFI Hivatal Ügyfélszolgálatához lehet fordulni, ügyfélfogadási időben telefonon, illetve e-mailben.

A hibajelenséggel, vagy nem megfelelő működéssel kapcsolatos kérdést, észrevételt javasolt a hibajelenségről készített képernyőmentéssel mellékelve, e-mailben megküldeni az NKFI Hivatal Ügyfélszolgálatára, lehetőség szerint telefonos elérhetőséget is megadva, annak érdekében, hogy a Hivatal munkatársai szükség esetén minél gyorsabb és hathatósabb segítséget tudjanak nyújtani. 

 

Mit tegyek, ha nem kapok választ a beadott pályázatommal kapcsolatban?

A kitöltőprogramok minden fontosabb pályázati eseménnyel összefüggésben (benyújtás, hiánypótlás, döntés, stb.), rendszerüzenetet küldenek a pályázóknak a pályázatban megadott kapcsolattartó(k) elektronikus levelezési címére (e-mail címére). Amennyiben kapcsolattartóként ilyen rendszerüzenetet nem kap, akkor feltétlenül ellenőriznie kell, hogy a rendszerüzenet esetleg nem került-e valamely okból a levélszemét (Spam) mappába, illetve hogy a pályázati adatlapon megadott e-mail cím megfelelő-e.

Bármely, előzőekben felsoroltak miatt elmulasztott értesítés át nem vétele a pályázónak felróható oknak minősül, így végső esetben – pl. hiánypótlás nem teljesítése – a pályázat elutasítását vonhatja maga után. Ezen okok miatt tehát kiemelten fontos kellő figyelmet fordítani a pályázatok benyújtásánál a megfelelő kapcsolattartási e-mail cím megadására.
Utolsó módosítás: 2018. június 06.
Visszajelzés
Hasznos volt az oldal információtartalma az Ön számára?