Ön itt áll: A HivatalrólA HivatalrólSzervezeti felépítésTestületek, bizottságokInnovációs TestületDr. Bokor József
Dr. Bokor József
2020. június 02.
Utolsó módosítás: 2020. június 02.
Olvasási idő: 2 perc

az Innovációs Testület tagja
villamosmérnök, egyetemi tanár

az MTA matematikai és természettudományi alelnöke

Bokor_JozsefVillamosmérnök, egyetemi tanár, az MTA matematikai és természettudományi alelnöke. Kutatási területe a lineáris és nemlineáris, többváltozós dinamikus rendszerek elmélete és automatizálása.

1972-ben szerzett diplomát a Budapesti Műszaki Egyetem Villamosmérnöki Karán automatizálás szakon. 1977–től egyetemi doktor, 1983–tól a műszaki tudományok kandidátusa, 1990–től akadémiai doktor. 1998-tól a Magyar Tudományos Akadémia levelező, 2001-től rendes tagja, 2014-től az MTA elnökségének tagja, 2017-től az MTA alelnöke.

A Csepel Művek Irányítás- és Számítástechnikai Intézetben tudományos munkatárs, majd az Operációkutatási Osztály vezetője. 1987-től az MTA Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet (SZTAKI) Rendszer- és Irányításelméleti Kutatólaboratóriumának vezetője, 1995-től az intézet tudományos igazgatóhelyettese, 2008-tól tudományos igazgatója.

1982 óta oktat a Budapesti Műszaki Egyetemen, 1992-től egyetemi tanár a Közlekedésautomatikai Tanszéken, 2018-ig a tanszék vezetője. A Szent István Egyetem címzetes egyetemi tanára, a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpont vezetője. Vendégkutatója volt az Imperial College-nak, (London, England), az MIT-nek (Cambridge, Massachusetts), és a Delft University-nek. A University of Minnesota Aerospace Department kutatóprofesszora, NASA, ONR és NSF kutatási projektekben vett részt.

Több tudományos szervezet tagja, IEEE Life Fellow, IFAC Fellow, IFAC Council Member. Az Óbudai Egyetem és a Temesvári Műszaki Egyetem diszdoktora.

Kitüntetései: Széchenyi Dij, Magyar Érdemrend Középkeresztje, Simonyi Dij, Bánki Donáth Dij, Apáczai Dij, Heliosz Dij, Gábor Dénes Dij.

Kutatási eredményeit járműszerkezetek, illetve járműdinamikai modellek tervezésénél alkalmazzák. Több hazai és nemzetközi koperációban végrehajtott jármű és repülésirányitási kutatás vezetője. Nevéhez illetve kutatócsoportjához fűződik a paksi atomerőmű részére kifejlesztett valós idejű (real time) jelfeldolgozó rendszer valamint a primerköri nyomásszabályozást megvalósító számítógépes irányítási rendszer kidolgozása és kiépítése.

Több mint tíz szakkönyv, ötszáz tudományos dolgozat szerzője vagy társszerzője több ezer hivatkozással.

Utolsó módosítás: 2020. június 02.
Visszajelzés
Hasznos volt az oldal információtartalma az Ön számára?