Ön itt áll: PályázóknakPályázatokPályázati tudásbázisElőször pályázomPályázatok benyújtása
Hogyan pályázzunk a Horizont 2020 programban
2012. augusztus 15.
Módosítás: 2018. június 06.
Olvasási idő: 7 perc
A Horizont 2020 program valamennyi pályázati felhívását az EU hivatalos lapján kívül, az Európai Bizottság által működtetett Research & Innovation Participant Portal-on (a továbbiakban Participant Portal) találják meg az érdeklődök

A Participant Portal az Ön belépési pontja az EU által finanszírozott kutatási és innovációs projektek elektronikus adminisztrációjához és olyan szolgáltatásokat nyújt, amelyek felölelik a teljes pályázati életciklust.  A pályázatok elkészítése és beadása kizárólag elektronikusan úton lehetséges! Ehhez minden szükséges információt megtalál a felhívásokban, fontos, hogy a pályázati határidőt mindenképpen tartsa be!

A Participant Portal-on a H2020 pályázati kiírásokon kívül, az ezekhez tartozó hivatalos útmutatók, legfrissebb információk és a még folyamatban levő 7. kutatási keretprogram (FP7), illetve a Versenyképességi és Innovációs Keretprogram (CIP) felhívásai is megtalálhatóak. A Participant Portal-on menedzselheti projektjeit elektronikusan, valamennyi hivatalos jogi anyag és útmutató is innen tölthető le. Intézményét regisztrálhatja, jogi és pénzügyi adatait, hozzáférési jogosultságait, valamint a szerződéseket, időszaki beszámolókat online kezelheti.

 

Részvételi tudnivalók:
  1. Hogyan pályázzunk
    1. A megfelelő pályázat kiválasztása
    2. Partnerkeresés
    3. Regisztráció/bejelentkezés
    4. Szervezet regisztrációja
    5. Pályázat benyújtása

  1. Értékeléstől - a szerződéskötésig
    1. Szakértői értékelés
    2. Szerződéskötés (Grant Agreement)

 

I. HOGYAN PÁLYÁZZUNK?

1. A megfelelő pályázat kiválasztása

A Horizont 2020 keretprogram széleskörű kutatási és innovációs tevékenységeket támogat pályázatokon keresztül, melyeket legegyszerűbben a Bizottság Research & Innovation Participant Portal honlapján keresztül a Funding opportunities (Pályázati lehetőségek) alatti menüben talál meg az érdeklődő.

Amennyiben először pályázna a H2020 programjaira, feltétlenül hasznos a H2020 online manual (H2020 online kézikönyv) elolvasása. Az online manual a pályázatkezelési rendszer legfontosabb újdonságait, a pályázati rendszer alapvető információit tartalmazza strukturált módon.

A Funding opportunities bal oldalán a Search topics sorra kattintva egy pályázati kereső felület ugrik fel, melyen kulcsszavas kereső segíti a megfelelő pályázat kiválasztását.

Keresés:

  • Horizont 2020 szakterületenként (a program struktúráját követve) – Főoldal
  • Search topics:
    1. Szabadszavas kereső
    2. Horizontális témák gyűjteménye (Gender, KKV, Nemzetközi együttműködés stb.)

Ezen kívül ugyanitt az European Research Council  (ERC) (Európai Kutatási Tanács) összes nyitott pályázata illetve a pályázható Marie Sklodowska-Curie actions (MSCA) (Marie Curie Akciók) megjelennek. Ezek bármely nemzet egyéni-, illetve tudóscsoportjai számára nyitottak, sőt nem korlátozódnak specifikus témákra. A Marie Curie pályázataira jelentkezhetnek kkv-ék és vállalatok/intézmények is. 

Ugyanennél a menüpontnál lehetőség van arra, hogy megtaláljuk, hogy az egyes horizontális témák mely pályázatokban jelennek meg. A lenti keretben a 7 horizontális téma közül a minket érdeklő témára kattintva (pl. „Gender”, „International cooperation”) megjelennek az azt tartalmazó pályázati kiírások.

Amennyiben már tudja, melyik az Önnek megfelelő H2020 pályázat, közvetlenül a bal oldali H2020 calls (H2020 felhívások) sorra kattintva választhatja ki a megfelelő felhívást a prioritások, a státusz (felhívás, tender) és a típus (nyitott, lezárult, megjelenő) szerint.

A pályázati felhívások pillérenként és horizontális témánként külön színkóddal vannak jelölve, így megkönnyítve a szelekciót illetve az egy pillér alá tartozó felhívások beazonosítását.

A Horizont 2020 egyes alprogramjaihoz kapcsolódva a Nemzeti Innovációs Hivatal által üzemeltetett hazai Nemzeti Kapcsolattartók hálózat (NCP) magas színvonalú, professzionális és ingyenese tanácsadást nyújt a potenciális pályázók részére.

A KKV-knak az Enterprise Europe Network (EEN szervezete) további segítséget nyújt, pl. a partnerkeresésben.

 

2. Partnerkeresés

Bármely természetes és jogi személy (nagy-és kisvállalatok, egyetemek, kutatóintézetek, NGO-k stb.) benyújthat pályázatot egyénileg vagy konzorciumban függetlenül a székhelyük elhelyezkedésétől vagy az alapításuk helyétől, akik rendelkeznek azon működési és pénzügyi feltételekkel, amelyek szükségesek az általuk megjelölt kutatási feladatok ellátásához.

Egyéni kutatóként, kutatócsoportként, vagy intézményként pályázni főként az ERC programon és a Marie Curie Akciókon belül lehetséges, illetve KKV-k akár egyénileg is jelentkezhetnek a H2020 KKV eszköz horizontális téma egyes fázisaira. A legtöbb pályázathoz azonban, legalább három partner szükséges különböző EU tagországból illetve a H2020 programhoz társult országokból. Amennyiben szeretne a pályázatához megfelelő partnert találni, használja a „partner search” funkciót.  A legnagyobb önként regisztrált partnerhálózattal működő partnerkereső szolgáltatás a CORDIS oldalon működik.

A partnerkeresésben különösen sokat segíthet a már említett Nemzeti Kapcsolattartó hálózat, amelynek tagja különböző online adatbázisaikkal találják meg a konzorciumi partnereket. Ilyenek például: az Idealist partner search (ICT területen), NMP partner search, Fit for Health partner search, IMI partner search vagy az EEN partner search szolgáltatásai. Ezek használatához általában regisztrálni kell a honlapjukon.

Ezen kívül, Ön is felajánlhatja az intézményét, mint potenciális partner, a többi pályázónak. 

 

3. Regisztráció/bejelentkezés

Amennyiben pályázat benyújtását tervezzük, a legelső teendő, hogy regisztráljunk az ECAS (European Commission Authentication Service) adatbázisban, csak sikeres regisztrációval szerzett login névvel és jelszóval tudunk hozzáférni a pályázati portál nyújtotta összes lehetőséghez. Egyetlen belépést követően, valamennyi személyre szabott oldal és a H2020 elektronikus menedzseléséhez szükséges informatikai eszköz egy helyen érhető el. Ezúton lehet intézményt regisztrálni, pályázatot benyújtani, értékelőnek jelentkezni, adatot frissíteni, illetve akár a minket érdeklő pályázati felhívások megjelenéséről, változásairól e-mailben értesítést kapni.  A regisztrációval személyre szabott profilt tud létrehozni.

 

4. Szervezet regisztrációja

Ahhoz, hogy részt vegyen egy projektben, regisztrálni a kell az intézményét is. Az ECAS regisztráció után, lehetőség van egy 9 jegyű PIC (Résztvevő Azonosító Kód) kódot kérni. Ez egy egyéni azonosító, amely bármely Bizottsági kommunikációjában referenciaként használandó az egyes intézmények számára.

Először, kérjük, ellenőrizze, nincs e már az intézménye regisztrálva (Organisation Register page). Amennyiben nem szerepel a regisztráltak között, a „Register Organisation” gombbal kezdheti el a folyamatot. Ezután szükséges a kontaktszemélyek és jogosultságok beállítása (LEAR, Account Administrator, Primary Coordinator Contact, Coordinator Contact, Participant contact, Task manager, Team member).

A LEAR (Jogi személy által kinevezett képviselő) a szervezet online jogi adatainak menedzselésével megbízott hivatalos képviselő, aki lejelenti intézmény jogi és pénzügyi aláíróját (Financial, Legal Signatory). Ellenőrző funkciót lát el, kinevezését hivatalos nyomtatványokon kell kérni.

Ennél a feladatsornál történik meg a pénzügyi életképesség ellenőrzés (Financial Viability Self-Check) is, mely egy önellenőrzést elősegítő online eszköz, elsősorban a koordinátorok számára.

5. Pályázat benyújtása

Egy pályázat benyújtásához a Participant Portalba integrált pályázatkezelő rendszert kell használnia, melyet a kiválasztott pályázat oldalán talál, rákattintva a konkrét pályázati felhívásra. A rendszer bejelentkezés után lépésről-lépésre segíti Önt a pályázata elkészítésében. A pályázat maga két fő részből áll: adminisztratív rész (az alapadatok strukturált formában, a partnerek és partnerintézmények megadása, bemutatása) illetve a technikai rész, amely tulajdonképpen a tervezett kutatási és innovációs projekt részletes terve, leírása, részletezve a költségeket, munkaórákat, stb. További kötelezően vagy opcionálisan benyújtandó mellékleteket (pl.: etikai kérdéseket alátámasztó dokumentumok) is kérhetnek egy adott pályázati felhívásban, amennyiben ez releváns a téma szempontjából. További technikai segítséget talál a következő oldalakon: User Guide of the Submission Service vagy a H2020 IT Documentation website-on

 

II. ÉRTÉKELÉSTŐL - A SZERZŐDÉSKÖTÉSIG 

1. Szakértői értékelés

A pályázati határidő lejártával, minden beadott pályázatot egy független szakemberekből álló panel értékel megadott szempontok alapján.

2. Szerződéskötés (Grant Agreement) 

Amint a pályázat értékelése befejeződik (5 hónap) a pályázókat értesítik az eredményről. Az Európai Bizottság ezután szerződést köt a nyertesekkel. A szerződés tartalmazza, hogy pontosan milyen kutatási és innovációs tevékenységet támogatnak, a projekt időtartamát, költségvetését, a költségmegoszlást, az Európai Bizottság hozzájárulásának pontos meghatározását, minden jogot és kötelezettséget. A nyertes pályázóknak 3 hónapon belül kell aláírniuk a szerződést

Utolsó módosítás: 2018. június 06.
Visszajelzés
Hasznos volt az oldal információtartalma az Ön számára?