A rendezvényen a három ösztöndíjas, ambiciózus csapatvezető mellett, a dedikált projektvezetők és tanáraik prezentáltak. A mentorok között találhatjuk az intézmény marketingtanárát, Dr. Sós Péter Jánost is. Az esemény központi célja volt bemutatni a HSUP tervek futó és befejezett munkafázisait, valamint összesített előrehaladását.
A KJE 3 vállalkozó szellemű, eltökélt növendéke lépett pódiumra múlt héten szerdán.
Kulcsár-Tóth Csilla
Kommunikáció és médiatudomány alapképzési szak – levelező
Mentor: Sós Péter János
Projekt címe: CatCare
Téma: Egyedi igények szerint alakítható fekhely minden méretű és fajtájú macskának, amit nem kell a meleg idő beköszöntével kihasználatlanság miatt félretenni vagy vastag pléddel bélelni, ha jön a tél.
Címszavak: tervezés, egészség, wellness
Csapat: +4fő
Jenei Rita Barbara
Turizmus-vendéglátás alapképzési szak – nappali
Csapattag: Szabó Péter Pedagógia alapképzési szak – levelező
Projekt címe: RandomParty
Téma: A RandomParty lényege, hogy létrehozzunk egy olyan rendezvényt, ahol az emberek személyesen tudnak ismerkedni egymással, félelmek és kínos helyzetek nélkül.
Címszavak: kikapcsolódás, élet
Csapat: + 4fő
Tóth Gabriella
Nemzetközi tanulmányok alapképzési szak – nappali
Projekt címe: Magyar Finomságok
Téma: Külföldön élő magyarok számára könnyebb elérhetőség a magyar termékekhez, összeválogatva vagy előfizetéses csomagban, és ennek célja a kultúra és a hagyomány megőrzése is.
Címszavak: e-kereskedelem, élelmiszer, értékesítés
Csapat: +4fő
Emelkedj ki Te is a tömegből! Idén lemaradtál? A tárgyfelvétel után jutott eszedbe egy jó ötlet? Ne aggódj! A 2021/22-es tanévi aktivitás és sikerek után, a 2022/23-as időszakban is meghirdetik az órát a szabadon választható tárgyak között. Nincs más dolgod, mint a szeptemberi szemeszter indulásakor jelentkezni, és máris egy lépéssel közelebb kerültél a vállalkozásodhoz. Nem vagy még Kodolányis hallgató? Szeptembertől felsőoktatásban szeretnél továbbtanulni? Tedd első helyre az általános felvételi eljárásban a KJE-t, vagy élj a pótfelvételi lehetőségével!
A programról és a képzés menetéről
Ahogyan arról már korábban hírt adott róla az iskola, [ https://www.kodolanyi.hu//aktualis/hirek/1626 ] a HUNGARIAN STARTUP UNIVERSITY PROGRAM (HSUP) Magyarország első felsőoktatási szintű startup kurzusa.
Ez egy két féléves E-LEARNING tárgy, amelynek I. félévében az innovatív gondolkodásmód és a startup világ megismerése kerül a fókuszba, míg a II. félévben vállalatépítéssel kapcsolatos gyakorlati tudást sajátíthatnak el a hallgatók.
Az első szemeszter végén, a vizsga mellett, a diákok vállalkozási ötletükről egy ONEPAGER-t készítenek, amelyen a második félév során egyetemük javaslatára, az NKFIH anyagi támogatásával dolgozhatnak.
A mindkét részt elvégző hallgatók vállalkozási ötletüket és az elkészült MVP-t akár befektetők előtt is bemutathatják.
A program egy szereposztó teszt („16 personalities”) kitöltésével kezdődik, amely alapján a startup világ 4 legfontosabb alapítói szerepe közül javaslatot kapnak a hallgatóknak arra, hogy milyen nézőpontból végezzék el a képzést (felfedező, analitikus, védelmező, diplomata).
Az egyes szerepekben a hallgatók különböző, saját perspektívájukat bővítő tananyagokat sajátíthatnak el. Ehhez, személyre szabott útvonalakat és bónusz tananyagokat hoztak létre a 4 alapítói profilnak megfelelően. Ezáltal, mindenki megtanulja a HSUP teljes tananyagát, de saját útvonalon fejlődhet.
A HSUP 2 féléves tananyaga összesen 7+ 5 modulból áll.
A diákok minden modul végén egy összefoglaló, animált videót, valamint egy modulzáró tesztet találnak.
Az animált videók a modul legfontosabb információit összegzik, míg a tesztek azért fontosok, hogy visszajelzést adjanak az előrehaladásról. A modulzáró vizsgák eredményét átlagolva a hallgató a kurzus végén vizsgajegyet kap.
HSUP-ban a tanulók a kitöltött interaktív tesztekkel tapasztalatpontokat gyűjtenek, mely alapján követhetik vállalkozói előrehaladásukat, készségeik szintjeit és kompetenciáik fejlődését. Az egyéni fejlődés mellett a közösségi “NETWORKING” szemléletet is jutalmazzák, ami által a kollaborációban aktívan részt vevők közösségi pontokat kapnak, így egy játékos, de mégis kompetitív környezetet teremtve.
A HSUP platform további fejlesztései során ebben a játékos környezetben a tanulók tapasztalatpontjai alapján egy eredménytábla keletkezik majd, amelyben követhetik saját és később egyetemük teljesítményét is. Így, a diákok nem csak egymással versenyeznek, hanem egyetemükért is küzdenek.
A startupkultúrában ez a versenyszellem még nagy előnyt jelenthet majd számukra. Ezen pontok és egyéb mérőszámok alapján a hallgatók különböző “kitűzőket” gyűjthetnek úgymint: “a csapatjátékos”, “a versenyző” vagy éppen “a virtuóz”.
Forrás: oroscafe.hu