Szelektív hulladékgyűjtéstől a padlórobotig címmel tartottak környezettudatosságot erősítő interaktív programot a Molnár Gábor általános iskola felső tagozatos és szakiskolás diákjainak, a Pannon Egyetem Humántudományi Kar Környezettudatos Kommunikáció Kutató csoportja tagjai az Ajka Kampuszon november 15-én.
A TKP2021-NKTA-21 azonosítószámú projekt a Kulturális és Innovációs Minisztérium Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatással, a 2021. évi Tématerületi Kiválóság Program pályázati program finanszírozásában valósult meg. Szűcs Attila mesteroktató elmondta, hogy a Pannon Egyetem elkötelezett a környezeti fenntarthatóság iránt, nem csak a kutatásban. A diákok az ökopunktúra elnevezésű játékban egy különféle hulladékfajtákkal telerakott ládában cipő nélkül mentek végig, hogy érezzék a különböző hulladékok fizikai jellemzőit. (A faláda szintén újrahasznosított anyagból készült.)
A digitális kultúrát is beépítették a képzésbe, a padlórobottal a térirányokat gyakorolták. A következő állomáson tereket építettek fogpiszkálóból és tűzdelős játékból. A rovarhotel építése során arról is beszélgettek, hogy a rovarok miért fontosak. A hulladék is lehet jó játék, ugyanis használt tojástartóból és műanyag kupakokból kiváló logikai játékot készíthetnek, a zoknival pedig többek között a célbadobást is gyakorolhatják. A jó válaszok jutalma itt nem egy ötös osztályzat, hanem cukor volt, és az élmény, hogy jól érezték magukat, miközben sokat tanultak.
Forrás: ajkaiszo.hu