Ön itt áll: A HivatalrólSajtószobaA Hivatal a hírekbenNyomtatott sajtó
CREDOBUS: A GYŐRI ÉS MOSONMAGYARÓVÁRI CÉG FEJLESZT AZ ENERGIAVÁLSÁG IDEJÉN
2022. szeptember 20.
Módosítás: 2022. szeptember 20.
Olvasási idő: 2 perc
A Volánbusz teljes flottájának már több mint 40 százalékát Credobusok adják, úgy, hogy futásteljesítményben még jelentősebb az arányuk, utóbbi mutatóban 50 százalék feletti. „Az energiaár-robbanás miatt döntő fontosságúvá vált az üzemanyag-takarékosság. A Volánbuszt erősítő 2400 Credobus éves szinten 5 milliárd forintot spórol a közlekedési társaságnak és az adófizetőknek” – emelte ki Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója. Ebbe a takarékossági és környezetvédelmi vonalba illeszkedik az új szóló modell.

A vadonatúj magyar autóbusz vetélytársaihoz képest 1,5 tonnával kevesebbet nyom, így évente több mint 4000 liter üzemanyaggal kevesebbet fogyaszt a hasonló járművekhez képest. A típus sokoldalúságát bizonyítja, hogy helyközi közlekedésre tervezték, de városi forgalomban is csatasorba állítható.

Az Econell 12 Next típust a héten Győrben és a város környékén teszteli a Volánbusz; bárki próbára teheti, ehhez a menetrendet megtalálják a kisalfold.hu-n is. A fedélzeten USB-töltők, telefontartók, széles utasinformációs monitor, LED-világítás és hűtő-fűtőklíma szolgálja a kényelmet.

Tavaly rekordértékesítést könyvelt el a cég – 420 buszt adtak el –, a jövőt illetően óvatosabban fogalmaznak: ebben a szektorban is sorakoznak a viharfelhők a világgazdasági recesszió miatt. „Idén még 100 busz szállítására mutatkozik komoly esélyünk, terveink szerint ezek az új járművek idén év végén már szolgálhatják az utasok kényelmét a helyközi járatokon.

Ha tovább mélyül az energiaválság, a két üzemünk akkor sem állhat meg. A folyamatos termelés biztosítása mellett megőrizzük innovációs készségünket, még zöldebb úton járunk majd. Jövőre elkészítjük a Next termékcsalád szóló és csuklós elektromos változatát, míg 2024-ben hidrogén üzemanyagcellás járművel is piacra lépünk” – közölte Krankovics István.

A tavaly bemutatott csuklós Econell 18 Next szériagyártása elkezdődött, jelenleg már zajlik Győrben az első darabok összeszerelése. A futurisztikus kinézetűprototípus külföldről is különösen kedvezővisszajelzéseket kapott, ezért a cégcsoport az export lehetőségét is keresi.

Az első elektromos hajtású Credobusok gyártása idén év végén indul; az 1,1 milliárd forintos K+F+I projekthez a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal 400 millió forint támogatást biztosít.

A GYŐRI KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSRŐL

A világon mindenhol büszkék rá a buszgyártók, ha szűkebb pátriájukban az őjárműveik szállítják az utasokat. Ennek nemcsak marketingértéke van, a Credobus esetében például helyi munkahelyekre és jelentős iparűzési adóbevételre is számíthat így Győr. A hétfői sajtóbeszélgetés során Krankovics István megerősítette: keresik a lehetőségét, hogy új alapokra helyezzék Győr buszközlekedését.

Kérdésünkre elhangzott: a Credobus 2024-től a szolgáltató járműgyártó partnereként kész bekapcsolódni a közszolgáltatás ellátásába a megyeszékhelyen.

Forrás: Kisalföld

Utolsó módosítás: 2022. szeptember 20.
Visszajelzés
Hasznos volt az oldal információtartalma az Ön számára?