A vadonatúj magyar autóbusz vetélytársaihoz képest 1,5 tonnával kevesebbet nyom, így évente több mint 4000 liter üzemanyaggal kevesebbet fogyaszt a hasonló járművekhez képest. A típus sokoldalúságát bizonyítja, hogy helyközi közlekedésre tervezték, de városi forgalomban is csatasorba állítható.
Az Econell 12 Next típust a héten Győrben és a város környékén teszteli a Volánbusz; bárki próbára teheti, ehhez a menetrendet megtalálják a kisalfold.hu-n is. A fedélzeten USB-töltők, telefontartók, széles utasinformációs monitor, LED-világítás és hűtő-fűtőklíma szolgálja a kényelmet.
Tavaly rekordértékesítést könyvelt el a cég – 420 buszt adtak el –, a jövőt illetően óvatosabban fogalmaznak: ebben a szektorban is sorakoznak a viharfelhők a világgazdasági recesszió miatt. „Idén még 100 busz szállítására mutatkozik komoly esélyünk, terveink szerint ezek az új járművek idén év végén már szolgálhatják az utasok kényelmét a helyközi járatokon.
Ha tovább mélyül az energiaválság, a két üzemünk akkor sem állhat meg. A folyamatos termelés biztosítása mellett megőrizzük innovációs készségünket, még zöldebb úton járunk majd. Jövőre elkészítjük a Next termékcsalád szóló és csuklós elektromos változatát, míg 2024-ben hidrogén üzemanyagcellás járművel is piacra lépünk” – közölte Krankovics István.
A tavaly bemutatott csuklós Econell 18 Next szériagyártása elkezdődött, jelenleg már zajlik Győrben az első darabok összeszerelése. A futurisztikus kinézetűprototípus külföldről is különösen kedvezővisszajelzéseket kapott, ezért a cégcsoport az export lehetőségét is keresi.
Az első elektromos hajtású Credobusok gyártása idén év végén indul; az 1,1 milliárd forintos K+F+I projekthez a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal 400 millió forint támogatást biztosít.
A GYŐRI KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSRŐL
A világon mindenhol büszkék rá a buszgyártók, ha szűkebb pátriájukban az őjárműveik szállítják az utasokat. Ennek nemcsak marketingértéke van, a Credobus esetében például helyi munkahelyekre és jelentős iparűzési adóbevételre is számíthat így Győr. A hétfői sajtóbeszélgetés során Krankovics István megerősítette: keresik a lehetőségét, hogy új alapokra helyezzék Győr buszközlekedését.
Kérdésünkre elhangzott: a Credobus 2024-től a szolgáltató járműgyártó partnereként kész bekapcsolódni a közszolgáltatás ellátásába a megyeszékhelyen.
Forrás: Kisalföld