Ön itt áll: A HivatalrólSajtószobaA Hivatal a hírekbenNyomtatott sajtó
Sikerreceptek a Fivosz üzleti show-ján
2019. november 20.
Módosítás: 2019. november 20.
Olvasási idő: 3 perc
GENERÁCIÓVÁLTÁS | Háromból két céget elveszít a gazdaság, mert nincs megoldva az utódlás

A digitalizáció és a sharing economy mellett az űrvilág is kiemelt téma lesz az idén a Fiatal vállalkozók hetén.

Egyre több fiatal alapít céget, mert vonzó számára a vállalkozói lét – erről tanúskodnak az elmúlt tíz év tendenciái. A számuk azonban még mindig elmarad attól, mint ahány fiatal vállalkozóra szükség lenne. A generációváltás a hazai kis- és középvállalkozások számára az egyik legnagyobb kihívás, becslések szerint a cégek csaknem kétharmadát érinti. „Az európai trendek azt mutatják, hogy háromból két céget elveszít a gazdaság azért, mert nem sikerül az utódlás megoldása. Azért is indítottuk útjára a Fiatal vállalkozók hetét, hogy minél több fiatal kapjon kedvet a vállalkozói léthez és a cégalapításhoz” – emelte ki a Világgazdaságnak Kovács Patrik, a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (Fivosz) elnöke. A 12. Fiatal vállalkozók hete hétfőn kezdődött Győrben és Miskolcon, a budapesti programok ma és holnap látogathatók ingyenesen a Bálnában, de további négy vidéki városban, Nyíregyházán, Szombathelyen, Zalaegerszegen és Szegeden is megrendezik a tematikus hetet. A Fivosz elnöke elmondta: az idén nem tematikus napokat, hanem tematikus szekciókat szerveznek, így mindkét budapesti nap sokkal színesebb lesz, és minden témában hallgathat előadást az, aki e két délutánon jelen lesz. Minden évben több mint tízezren vesznek részt a rendezvényen, ahol csúcsvezetők beszélnek a saját sikereikről és élményeikről. „Ez nem konferencia, hanem egy üzleti show, ahol trükköket és praktikákat lehet ellesni, nem marketing-előadások vannak, hanem történetek. De nem csak vállalkozóknak szól a rendezvény, hiszen multinacionális cégek topvezetői is előadnak” – emelte ki Kovács Patrik. Vállalkozóként és munkavállalóként is perspektívát kaphatnak a fiatalok, minden panelbeszélgetésen jövőbe mutató aktualitásokat feszegetnek. Olyan ismert üzletemberek is beszélnek a saját sikereik történetéről, mint Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója, Kedves Ferenc, a Partner in Pet Food ügyvezető igazgatója, vagy Felföldi József, a Felföldi Édességgyártó Kft. tulajdonosa. A sikeres generációváltás megvalósításáról az Oázis Kertészet képviseletében Boros Dávid számol be, Béres Marcell pedig a Béres Gyógyszergyár utódlásáról. Az egyik panelbeszélgetésen arról lesz szó, hogy miként lehet értéket és olyan nagy magyar márkákat megőrizni akár százéves távlatban, mint a Zsolnai, a Gundel vagy a fővárosi állatkert. Lesz sharing economy, azaz megosztásos gazdaság témájú kerekasztalbeszélgetés is, elvégre ezt az üzleti modellt a modern társadalmi igények és a technológia hozta létre, és sok fiatal lát benne fantáziát. A rendezvényen fontos szerepet kap a digitalizáció, amelyről hiteles információkat többek között a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, az Ericsson és a Continental vezetői adnak. Vannak olyan nemzetközi trendek és globális folyamatok, amelyekről nem szabad lemaradni. Ennek szellemében központi téma lesz az űrvilág is, ezen a kerekasztal-beszélgetésen részt vesz az első magyar űrhajós, Farkas Bertalan, az űrkutatásért felelős miniszteri biztos, Ferencz Orsolya, vállalkozói oldalról pedig a Puli Space alapítója, Pacher Tibor, és a MuzixGroup Kft. tulajdonosa, Orbán Szabolcs. Influencerek ugyancsak előadnak, Tomán Szabina és Kulcsár Edina a márkaépítésről beszél majd. „Igyekeztünk úgy összeállítani a programot, hogy a gazdaságilag aktív fiatalok tömegét mozgassa meg az idén is, hiszen a gazdasági utánpótlás-nevelés terén ez az egyik legfontosabb rendezvény az országban” – emelte ki a Fivosz elnöke. Hozzátette, hogy ezt a rendezvényt a világ 170 országában tartják meg ezen a heten a Global Entrepreneurship Week keretében.

Forrás: Világgazdaság - 2019.11.20. (3. oldal)

Utolsó módosítás: 2019. november 20.
Visszajelzés
Hasznos volt az oldal információtartalma az Ön számára?