Ön itt áll: A HivatalrólSajtószobaA Hivatal a hírekbenOnline sajtó
Ilyen lett az SMP Solutions okosiroda-projektje
2023. január 22.
Módosítás: 2023. január 23.
Olvasási idő: 2 perc
Az intelligens irodaházi szolgáltatások javítják az épületek kihasználtságát, csökkentik a károsanyag-kibocsátásukat, de az otthoni munkavégzést is támogathatja.

Lezárult az SMP Solutions több mint 485 millió forintos okosiroda-projektje. A társaság 297 millió forint vissza nem térítendő támogatást kapott a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivataltól (NKFI Hivatal) a fejlesztésekre.

A projekt keretében többek között tájékozódást segítő mobilnavigációt, vendégfogadó- és parkolástámogató alkalmazást, tárgyaló- és eszközmenedzsmentet, létesítménygazdálkodást támogató megoldást, jelentéskészítő funkciókat hoztak létre. Az intelligens irodaházi szolgáltatások javítják az épületek kihasználtságát, csökkentik a károsanyag-kibocsátásukat, de az otthoni munkavégzést is támogathatja - írták.

A közlemény szerint az SMP Solutions informatikai, bank- és biztonságtechnikai kihívások megoldásain dolgozik. Támogatásukról 2020 decemberében számolt be az NKFI Hivatal a piacvezérelt kutatás-fejlesztési és innovációs pályázatok eredményhirdetésében. A cég honlapján közzétett beszámoló szerint a projektet augusztus végén tervezték befejezni.

A budapesti cég a legutolsó beszámolója alapján 2020-ban több mint 35 milliárd forint, 2021-ben több mint 58 milliárd forint forgalmat ért el. A külföldi értékesítésük jelentős, mindkét évben 10 milliárd forint körül alakult, a nyereségük közben 3 milliárd forintról 4,35 milliárd forintra nőtt. Szoftvertermékek és szolgáltatások

Alkalmazásintegráció: Az irodaház üzemeltetéséhez használatos rendszerek és a vállalat informatikai rendszerek integrációja biztosítja azok egymás közti kommunikációját, együttműködését. A rendszereken átívelő információk és szabályok lehetővé teszik a hatékonyabb épület-kihasználást, és modern dolgozói élményt nyújtanak a munkatársaknak és az ügyfeleknek.

Mobilnavigáció: A tájékozódást segítő, alaprajz alapú mobilnavigációval a kollégák munkaállomásai, a tárgyalók és egyéb fontos helyek kereshetővé válnak, a hozzájuk vezető navigáció megvalósulhat.

Vendégfogadás: Az irodában ideiglenesen dolgozó partnerek, vendégek automatikus beléptetése és megfelelő jogosultságokkal történő felruházása a szakrendszerek integrációjával, valamint automatizált folyamatok fejlesztésével valósul meg.

Parkolástámogatás: Hatékony, dinamikus helykiosztást valósít meg, amely mellett a foglaltsági állapot is kijelezhetővé válik. A felhasználói élményt rendszámfelismeréses beléptetéssel és a parkolóhelyhez vezető optimális út kijelzésével fokozza.

Tárgyalómenedzsment: Mobilalkalmazás támogatja a hatékonyabb tárgyalókihasználást.

Eszközmenedzsment: Elérhetővé válik az irodai eszközök hely alapú lekérdezése, azok irodából való kivitele esetén figyelmeztetést is küld a megoldás.

Létesítménygazdálkodás: A mobilalkalmazáson keresztüli igény- és hibabejelentés pontos helymegjelöléssel és fényképek csatolásával segíti a kihasználtsághoz igazított épületüzemeltetést.

HR-tevékenységek támogatása: A dolgozók be- és kiléptetési folyamatait helyszínre történő vezetéssel segíti a funkció. Az irodai és otthoni munkavégzés beosztása is menedzselhetővé válik.

Jelentéskészítő és -elemző funkciók: Az épület működéséből származó adatokat gyűjti össze és elemzi, ami elősegíti a hatékonyabb üzemeltetést és a jövőbeni tervezéseket.

Forrás: computerworld.hu

Utolsó módosítás: 2023. január 23.
Visszajelzés
Hasznos volt az oldal információtartalma az Ön számára?
A weboldalon HTTP-sütiket használunk, hogy a biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsuk. Az adatvédelmi tájékoztatóban bővebb információkat talál arról, hogyan gondoskodunk adatainak védelméről.
Rendben