Ön itt áll: A HivatalrólSajtószobaA Hivatal a hírekbenOnline sajtó
Jogi anyagok feldolgozását segítő alkalmazás kifejlesztése
2019. június 12.
Módosítás: 2019. június 12.
Olvasási idő: 2 perc
Az eGov Tanácsadó Kft. 89 445 927 Ft támogatást nyert a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal jóvoltából a „Jogi anyagok feldolgozását segítő alkalmazás kifejlesztése” című, „2018-1.1.1-MKI-2018-0008” kódszámú projekt megvalósítására. A fejlesztendő webalkalmazás állampolgárok és vállalkozások széles körének – mind földrajzi kiterjedés, mind ágazatok tekintetében – nyújt majd segítséget szöveges dokumentumaik jogi hivatkozásainak azonnali ellenőrzéséhez.

A szolgáltatás a tervek szerint az európai uniós joganyagot nyílt adatként (open data), díjmentesen biztosító EUR-Lex adatbázis használatára épül oly módon, hogy integrálja annak webservice alkalmazását (WEB API). A szolgáltatás tervezett működési mechanizmusa a következő: Az alkalmazás a kifejlesztett algoritmusok futtatásával a weboldalra feltöltött szöveges állományokat átvizsgálja, (legyen szó akár .doc, .docx vagy .pdf kiterjesztésű fájlról) és egyezéseket azonosít az európai uniós joganyag, illetve a szövegben fellelt jogszabályi hivatkozások, jogszabálycímek között. A felhasználó a dokumentum ellenőrzésének lefuttatását követően a felületről közvetlenül letölthető, a feltöltött fájltípussal megegyező formátumú állományban kapja vissza a vizsgálat eredményét. A felhasználó különböző vizsgálatokat indíthat a kiválasztott funkció függvényében. Igénybe veheti az alapszolgáltatást, amely eredményeként az eredeti dokumentumtartalomban megtalálható jogszabályi hivatkozások – akár teljes paragrafus szövegek, akár jogszabály címek – különböző színjelöléseket kapnak a jogszabály hatályosságától függően (hatályos/hatályon kívül helyezve/később lép hatályba). Egy másik funkció használatával a felhasználó az általa feltöltött dokumentumban szereplő jogszabályi hivatkozások (jogszabályból hivatkozott szövegrészek) forrását kapja eredményül. Az EUR-Lex adatbázis folyamatosan frissül, így a felhasználó számára garantált, hogy a jogszabályi hivatkozás vizsgálatával kapott eredmény valós, a lekérdezés napján érvényes információkat tartalmaz. A dokumentumok ellenőrzéséhez szükséges online felület a termékfejlesztés kezdeti stádiumában magyarul és egyes európai nyelveken – angol, német, spanyol – áll rendelkezésre a felhasználók számára. A szolgáltatás a tervek szerint több különböző böngészőre optimalizáltan, illetve mobil alkalmazás letöltésével is igénybe vehető. Az alkalmazás használatával a felhasználók jelentős időt takaríthatnak meg akár a mindennapi ügyintézés, a vállalati munkafolyamatok vagy jogi vonatkozású egyéb gazdasági tevékenységeik (pl.: szerződéskötések) során, illetve megkönnyíti az állampolgárok számára a jogkövető magatartást.

Az eGov Tanácsadó Kft. 2002-ben alakult, tevékenységének fókusza a központi és helyi közigazgatás intézményeinek elektronikus közigazgatási szolgáltatásainak kialakításában való részvétel. Mindez tanácsadás formájában valósul meg a közigazgatás reformjával kapcsolatos témakörökben, igazgatásszervezési, jogi, stratégiai és koncepcióalkotási területeken. Az eGov, a munkatársak tapasztalatainak köszönhetően kiválóan ismeri a közigazgatás jellegzetességeit, a közigazgatási környezetben futó projektek sajátosságait, a speciális körülményeket és jogszabályokat. A cég tevékenységéről, referenciáiról bővebb információt a www.egov.hu oldalon talál.

Forrás: hirlevel.egov.hu

Utolsó módosítás: 2019. június 12.
Visszajelzés
Hasznos volt az oldal információtartalma az Ön számára?