A magyar cég több világújdonsága is áttörést hozott, technikai vívmányukkal a használt lakások is okosíthatók, rendszereik révén a világon elsőként jöhettek létre okosotthonokkal kommunikáló „okostársasházak" és ugyancsak úttörőként mesterséges intelligencián alapuló, öntanuló fűtési szabályozóval is megjelentek az okosotthonok piacán. A cég árbevétele a járványügyi korlátozások ellenére 30 százalékkal, 200 millió forintra bővülhet idén, és a sikeres nemzetközi terjeszkedés, valamint a több százmillió forintos friss tőke bevonása tovább erősíti a piaci pozícióit, és előkészíti a 2022-re tervezett tőzsdére lépést is.
A cég alapító tulajdonosa Szarvas Péter elmondta, hogy robbanásszerű fejlődés előtt áll az okosotthonok, az otthoni „okoseszközök" piaca világszerte, ami Magyarországon is új távlatokat nyit az ingatlanfejlesztőknek. A szolgáltatások körét pedig egy teljesen új szakmával, a smart home-szerelővel bővítheti.
A smart home egy komplex számítógépes rendszer, amely hatékonyan, saját igényeinkre szabva működteti otthonunk fűtési és hűtési rendszerét, a világítást, az árnyékolástechnikát, a biztonsági rendszereket, a kerti eszközöket, az audiovizuális eszközöket és számos más technikai eszközt.
A cég több világújdonsága áttörést hozott az okos otthonok piacán, mert a terméket nem csak lakásokhoz, hanem nagyobb komplett okosotthon rendszerekkel integrálhatóan is kínálják, ezzel a világon elsőként jöhettek létre okosotthonokkal kommunikáló „okostársasházak" és „okoslakóparkok".
Példaként említette, hogy a Chameleon Smart Home a világon elsőként a mesterséges intelligencián alapuló, öntanuló fűtési szabályozóval is megjelent a piacon, amihez a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Hivatal pályázatán is nyertek el forrást.
„Megkaptuk a szabadalmat az öntanuló fűtési algoritmusunkra, elindult a nemzetközi szabadalom" – tette hozzá. A cég egyedisége rendszerfüggetlenségéből fakad: a Chameleon a központi idegrendszer, a szinkrontolmács, ami fordít a gyártók rendszerei között és hidat képez az eddig zárt okos otthonok között; kompatibilis és bővíthető más márkák szoftvereivel és hardvereivel.
Szarvas Péter hangsúlyozta, hogy a versenyképes magyar termékek külpiaci hódítása nemzetgazdasági érdek is, a vállalkozás részvényeibe pedig érdemes befektetni. Ezt tükrözi, hogy befektetési szerződést írtak alá a hazai startup és KKV szektor egyik elsőszámú tőkefinanszírozó partnerével, így a vállalkozás 150 millió forint friss tőkét kapott. Ezen túl az idei, „angyal befektetések" összege meghaladja az 51 millió forintot, így a legutolsó tőkebevonásnál a cégérték 2,5 milliárd forintra nőtt.A magyar vállalkozás a járványhelyzet ellenére megvetette lábát a kanadai piacon is. A cég egyedüli magyarként kapott lehetőséget arra, hogy részt vegyen egy négy hónapos kanadai akcelerátor programban a világ első számú egyetemi inkubátorprogramjában a torontói székhelyű The DMZ-ben. A programot követően a külpiaci terjeszkedésben Magyarország Torontói Főkonzulátusa és a HEPA Magyar Export Fejlesztési Ügynöksége nyújt és nyújtott folyamatos segítséget. Ennek köszönhetően olyan nagy nemzetközi ingatlan-beruházókhoz és építőipari cégekhez jutottak el, valamint kezdtek tárgyalásokba, amelyek Kanada és USA szerte építenek lakásokat és irodákat.
Szarvas Péter megjegyezte: rendkívül büszke arra, hogy a kijutott startupok közül elsőként a cég tért haza úgy, hogy megállapodás alatt állnak egy nemzetközi beruházó csoport új kanadai felhőkarcoló „okosítására". A minta projekt keretében egy 250 lakásos társasházat „okosítanak" – látnak el okosmegoldásokkal – első körben.
Az eredmények a járvány ellenére is meghaladták a várakozásokat, a 2019-ben 150 millió forintos árbevételt elérő cég idén kivásárolta egy korábbi befektetőjét, és a Covid-19 ellenére is 200 millió forintos árbevételt tervez. 2019-ben a 8 munkavállalót foglalkoztató vállalkozás alkalmazottainak száma 24-re emelkedett.
A cég új, év végéig szóló finanszírozási tervet készített, és egy tőkefinanszírozó stratégiai partnerrel is egyeztetnek egy több millió eurós második körös tőkeemelésről, ami az előszobája lehet a tőzsdére lépésnek, az IPO-nak, amelynek reális ideje a cégvezető szerint 2022-ben várható.
Jövőre az elsődleges cél a nemzetközi terjeszkedés. Az első nemzetközi White Label – márkázatlan termék - partneri megrendelését több százmilliós értékben már meg is kapták egy francia gyártótól. Malajziában és Szingapúrban is bemutatkozott a cég. Másodlagos cél a nem közvetlenül a fogyasztóknak, hanem a vállalkozásnak történő értékesítés bővítése.
Forrás: origo.hu