Az elektronikus szolgáltatások és ügyintézés terjedésének egyik fő célja, hogy nagyban megkönnyítse a résztvevők adminisztrációval, feladatokkal kapcsolatos teendőit. A napi pénzügyek lebonyolításának egyszerűsítésére a bankszektor is fokozatosan lépett be az elektronikus formában nyújtott szolgáltatások fejlesztésébe.
Az ügyfél szempontjából fontos, hogy átláthatóan, gyorsan, kényelmesen és egyben olcsón tudjon pénzügyi tranzakciókat lebonyolítani. A bankok számára a költségek csökkentése és a biztonság jelent meghatározó szempontot.
A szolgáltatások új körét jelenti, ahol az ügyfélnek nem kell megjelennie a bankfiókban személyesen, hanem telefonon, vagy a személyes megjelenést távolról segítő videó híváson keresztül is elindítható.
Az ügyfél által ilyenkor bemutatott e-személyi igazolványban tárolt hivatalos arckép és a videó-hívásban megjelenő arc összehasonlításával kezdődik a művelet, de az igazolványkép és a megjelenő arckép között eltérés lehet. Belegondolhatunk, hogy egy évekkel korábban készült fotó óta a személy arca megváltozhat: szemüveget hordhat, megváltozik a hajviselete, hajszíne és többek között az idősödés folyamata is megváltoztatja az arc karakterét.
Jelen projekt eredménye az ügyfél-azonosítás térbeli és időbeli szétválásának problémáját oldja meg egy olyan biometrikus arcképfelismerő és azonosító algoritmussal, amely minimalizálja a téves elfogadások és a téves elutasítások számát, és kizárja az eltérő fényviszonyokból adódó azonosítási problémákat is. Az új termékként létrejövő rendszerrel nemcsak automatizálható az azonosítás, de csökkenthető az emberi tévedés és a szándékos megtévesztés kockázata is.
Forás: biztonsagpiac.hu