Ön itt áll: A HivatalrólSajtószobaA Hivatal a hírekbenOnline sajtó
Az ügyfél-azonosítás térbeli és időbeli szétválásának problémáját oldja meg az ID
2019. május 30.
Módosítás: 2019. június 03.
Olvasási idő: 2 perc
Az ID&Trust Korlátolt Felelősségű Társaság a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból finanszírozott, „Kis-, közép- és nagyvállalatok KFI tevékenységének támogatása” (2018-1.1.2-KFI) című pályázati program keretében támogatási kérelmet nyújtott be 2018-ban, melyet az elbíráló Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elfogadott és pozitív döntésével a megvalósítását állami támogatásra is érdemesnek minősítette.

Az elektronikus szolgáltatások és ügyintézés terjedésének egyik fő célja, hogy nagyban megkönnyítse a résztvevők adminisztrációval, feladatokkal kapcsolatos teendőit. A napi pénzügyek lebonyolításának egyszerűsítésére a bankszektor is fokozatosan lépett be az elektronikus formában nyújtott szolgáltatások fejlesztésébe.

Az ügyfél szempontjából fontos, hogy átláthatóan, gyorsan, kényelmesen és egyben olcsón tudjon pénzügyi tranzakciókat lebonyolítani. A bankok számára a költségek csökkentése és a biztonság jelent meghatározó szempontot.

A szolgáltatások új körét jelenti, ahol az ügyfélnek nem kell megjelennie a bankfiókban személyesen, hanem telefonon, vagy a személyes megjelenést távolról segítő videó híváson keresztül is elindítható.

Az ügyfél által ilyenkor bemutatott e-személyi igazolványban tárolt hivatalos arckép és a videó-hívásban megjelenő arc összehasonlításával kezdődik a művelet, de az igazolványkép és a megjelenő arckép között eltérés lehet. Belegondolhatunk, hogy egy évekkel korábban készült fotó óta a személy arca megváltozhat: szemüveget hordhat, megváltozik a hajviselete, hajszíne és többek között az idősödés folyamata is megváltoztatja az arc karakterét.

Jelen projekt eredménye az ügyfél-azonosítás térbeli és időbeli szétválásának problémáját oldja meg egy olyan biometrikus arcképfelismerő és azonosító algoritmussal, amely minimalizálja a téves elfogadások és a téves elutasítások számát, és kizárja az eltérő fényviszonyokból adódó azonosítási problémákat is. Az új termékként létrejövő rendszerrel nemcsak automatizálható az azonosítás, de csökkenthető az emberi tévedés és a szándékos megtévesztés kockázata is.

Forás: biztonsagpiac.hu

Utolsó módosítás: 2019. június 03.
Visszajelzés
Hasznos volt az oldal információtartalma az Ön számára?
A weboldalon HTTP-sütiket használunk, hogy a biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsuk. Az adatvédelmi tájékoztatóban bővebb információkat talál arról, hogyan gondoskodunk adatainak védelméről.
Rendben