Megtudhatják a fiatalok, mitől lesz versenyképes egy vállalkozás
November 18. és 22. között immár 12. alkalommal rendezi meg a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) a magyar gazdasági utánpótlásnevelés egyik legfontosabb eseményét, a Fiatal Vállalkozók Hetét. Idén a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) kiemelt szakmai támogatóként vesz részt a rendezvénysorozat budapesti eseményein, ahol elsősorban az innováció fontosságára hívják fel a fiatal vállalkozók figyelmét, valamint tanácsokkal szolgálnak a résztvevőknek.
A kormány által november elején elfogadott, a kis- és középvállalkozók megerősítését célzó új stratégia egyik alappillére az innovációs képesség fejlesztése. Ezt támogatja a vállalkozóbarát szabályozási és adózási környezet kialakítása, a kapcsolódó adminisztratív terhek csökkentése, valamint az üzleti környezet és az e-kormányzat fejlesztése.
Az NKFIH kiállítóként is arra törekszik az eseményen, hogy a vállalkozók figyelmét ráirányítsa erre az új szemléletre. A piaci siker eléréséhez elengedhetetlenek ezek a tényezők, hiszen az újítások alkalmazásával minden cég versenyképesebbé válhat. Az újszerű megoldások pedig végső soron az országban élők jólétét növelik, amennyiben fontos társadalmi vagy gazdasági kihívásokra adnak válaszokat.
A Hivatal nem csak a saját standján várja az érdeklődőket, hanem tematikus kerekasztal-beszélgetésen is részt vesz. Dr. Birkner Zoltán, az NKFIH elnöke, valamint Kölkedi Krisztián, az NKFIH ifjúsági innovációért és startup ökoszisztémáért felelős elnöki tanácsadója pedig előadást is tart majd az innováció jelentőségéről a vállalkozások életében.
„Szeretnénk, ha beépülne a köztudatba, hogy a cégek számára az innovatív gondolkodásmód a lehető legjobb befektetés – mondja Dr. Birkner Zoltán. – A hazai tapasztalatok egyelőre azt mutatják, hogy a magyar vállalkozó ma még leginkább akkor gondolkodik el az innováció lehetőségén, ha megjelenik egy számára közvetlen forrást biztosító pályázati kiírás. Én azt gondolom, az innováció akkor jelent igazi perspektívát, ha általános szemléletmódként, változás- és megoldás-orientált filozófiaként jelenik meg a cégek életében.”
A FIVOSZ országos rendezvényén 2019-ben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) is képviselteti magát, valamint olyan neves vállalkozások is megjelennek, mint a Wizz Air, a Mogyi, a Béres Gyógyszergyár Zrt, az OTP Bank, a Gundel, az Ericsson, a Continental, a Master Card vagy a kalocsai székhelyű EMIKA Zrt., akik szintén beszámolnak majd az innovációs lehetőségekről, tapasztalataikról.
„Ahogy azt az érdeklődők az elmúlt években már megszokhatták, az előadók között multinacionális vállalatok vezetői és évszázados magyar márkák jelennek majd meg látvány show-elemekkel tarkított élményalapú előadásokon. Olyan személyek fogadták el a meghívásunkat a rendezvényre, akik a fiatal vállalkozóknak rendkívül hasznos információkkal tudnak majd szolgálni saját tapasztalatuknak köszönhetően” – mondta dr. Kovács Patrik, a FIVOSZ alapító elnöke.
A FIVOSZ által szervezett eseménysorozat tavaly közel tízezer érdeklődőt vonzott. A program célja, hogy bemutassa a vállalkozói és üzleti létet, s ezzel fiatalok tömegét inspirálja vállalkozás indításra. Az esemény ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Még várják az érdeklődő fiatal vállalkozók jelentkezését a következő weboldalon: http://fiatalvallalkozokhete.hu/