Példatár és módszertani ajánlás a K+F tevékenységgel kapcsolatos adatszolgáltatáshoz
2018. március 06.
Módosítás: 2018. március 09.
Olvasási idő: 2 perc
Miért fontos szakszerűen és hitelesen adatot szolgáltatniuk a kutatással, fejlesztéssel foglalkozó intézmények, innovatív vállalatoknak arról, hogy ténylegesen mennyit fordítanak kutatásfejlesztési és innovációs tevékenységre? Kinek, mikor és hogyan kell KFI statisztikai adatot szolgáltatnia? A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által készített összeállítás ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásában segít.
A 2020 utáni kutatás-fejlesztési és innovációs programok tervezése során használt főbb adatok egyike az a szám, hogy nemzeti szinten ténylegesen mennyit fordítanak a kutatóintézetek és felsőoktatási intézmények K+F célokra. Az azonban, hogy mi tekinthető kutatás-fejlesztési és innovációs célú költésnek, nem minden esetben egyértelmű.
Az országos KFI statisztikák számítása során a KSH szakértői az egyes kutatóhelyek és innovatív vállalkozások egyedi adatszolgáltatására is támaszkodnak. Az Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) adatlapjait március 16-áig kell kitölteni az adatszolgáltatásra kötelezett kutatóhelyeknek és vállalkozásoknak. A korábbi évek statisztikai adatgyűjtéseinek tapasztalatai alapján az adatszolgáltatásra kötelezett kutatóhelyek és vállalkozások nem mindig szakszerűen határozzák meg a KFI tevékenységüket és nem mindig pontosan számolnak be erről a KFI statisztikai adatlapokon. Amennyiben az adatszolgáltatásra kötelezett szervezetek nem vesznek figyelembe minden lehetséges K+F tevékenységet az adatszolgáltatás során, akkor a nemzeti szintű adatok nem fogják pontosan tükrözni a valós teljesítményt, alulbecsülhetik azt.
Az OSAP-adatlapok szakszerű kitöltését kitöltési útmutató segíti, amelyhez az NKFI Hivatal külön példatárat és módszertani ajánlást készített, hogy tovább javuljon a KFI adatok előállításának módszertana, minősége.
Az adatlap kitöltése során felmerülő technikai jellegű kérdések megoldásában a KSH Elektra rendszer ügyfélszolgálata ad segítséget (tel: 06 80 200-766, ingyenesen hívható zöld szám hétfőtől csütörtökig 8:00 és 16:30, pénteken 8:00–14:00 óra között).
Forrás: mta.hu
Utolsó módosítás: 2018. március 09.