A) Adat megnevezése |
|
1. Az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben ügyfajtánként és eljárástípusonként a hatáskörrel rendelkező szerv megnevezése, hatáskör gyakorlásának átruházása esetén a ténylegesen eljáró szerv megnevezése |
A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal akkreditációs hatóságként jár el a harmadik országbeli kutatót fogadni szándékozó kutatószervezetek akkreditációs eljárásának lefolytatása során. Kutatói vízumszabályozás a harmadik országbeli kutatóknak és új akkreditációs eljárás a fogadó kutatószervezeteknek |
2. Az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben ügyfajtánként és eljárástípusonként a hatáskörrel rendelkező, hatáskör gyakorlásának átruházása esetén a ténylegesen eljáró szerv illetékességi területe |
Országos |
3. Az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok felsorolása |
Az akkreditációs eljárás főszabály szerint a kutatószervezet kérelmére indul. A kérelemhez csatolni kell:
Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 5. § (2) bekezdése szerinti illetékmentességre vonatkozó feltétel esetén annak fennállásáról az ügyfélnek nyilatkozatot kell csatolnia. |
4. Az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben az eljárási illetékek, igazgatási szolgáltatási díjak összege |
Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 29. § (1) bekezdésében meghatározott általános tételű eljárási illetéket kell az akkreditációt kérelmező kutatószervezetnek az eljárásért fizetni, melynek összege 3 000 ft. Az illetékmentességre vonatkozóan az illetékekről szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni (teljes személyes illetékmentességben részesül – többek között – a költségvetési szerv, az egyesület, a köztestület, az alapítvány – ideértve a közalapítványt is – a közhasznú, kiemelkedően közhasznú nonprofit gazdasági társaság, a közhasznú szociális szövetkezet). Kérelemre indult eljárás esetén, az illetékekről szóló törvény 5. § (2) bekezdése szerinti illetékmentességre vonatkozó feltétel fennállásáról az ügyfélnek nyilatkoznia kell. |
5. Az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben az alapvető eljárási szabályok, ezek magyarázata, az ügyintézést segítő útmutatók, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás |
Harmadik országbeli állampolgár kutató fogadása akkreditált kutatószervezetnél és a kutatószervezetek akkreditációja |
6. Az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben az eljárást megindító irat benyújtására szolgáló postacím (postafiók szerinti cím, ha van), ügyfélfogadási vagy közönségkapcsolati cím és nyitvatartási idő |
A kérelmet a Hivatalnak címezve kell benyújtani az alábbi címre: 1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1., vagy 1438 Budapest Pf. 438. A kérelem elektronikus úton is előterjeszthető az e-Papír szolgáltatás használatával. |
7. Az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben az eljárást megindító irat benyújtására, elintézésére, fellebbezésére nyitva álló határidő |
A kérelem benyújtására nézve nincsen határidő. Az akkreditált kutatószervezet a tanúsítvány időbeli hatályának lejárta előtt 30 nappal kérheti annak megújítását. A Hivatal döntése a közlésével jogerőssé válik, ellene fellebbezésnek nincs helye. |
8. Az államigazgatási, önkormányzati és egyéb hatósági ügyekben használt formanyomtatványok listája |
181/2007. (VII. 6.) Korm. rendelet 1. mellékletében foglaltak szerint |
9. Az államigazgatási, önkormányzati, és egyéb hatósági ügyekben igénybe vehető elektronikus programok elérése, időpontfoglalás |
Nincs elektronikus program. |
10. Az államigazgatási, önkormányzati, és egyéb hatósági ügyekben az ügytípusokhoz kapcsolódó jogszabályok jegyzéke, tájékoztatás az ügyfelet megillető jogokról és az ügyfelet terhelő kötelezettségekről |
|