Ön itt áll: PályázóknakPályázatokTámogatott projektekEredményes projektek
Valós időben követi az ügyféligényeket az öntanuló ajánlórendszer
Valós időben követi az ügyféligényeket az öntanuló ajánlórendszer
2024. július 04.
Módosítás: 2024. július 04.
Olvasási idő: 4 perc

A Gravity Research & Development Zrt. magyar vállalkozásként 2010 óta van jelen az ajánlórendszerek világpiacán, a legkülönbözőbb iparágak szolgáltatóit segítve itthon és külföldön. Yusp és Yuspify márkanéven kínálnak felhőalapú adatelemzésre épülő perszonalizációs megoldásokat az online szolgáltatások nyújtása során felmerülő ügyféligények jobb megismerésére, előrejelzésére. A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatása abban segített a cégnek, hogy további fejlesztésekkel, új technológiákkal tegyék még vonzóbbá és versenyképesebbé a termékcsaládot ezen a gyorsan változó piacon.

Tikk Domonkos

Tikk Domonkos


Ajánlórendszerek különböző formáival ma már a világhálón szinte mindenütt találkozunk. A webáruházak, zenei és filmes tartalomszolgáltatók, közösségimédia-felületek mind alkalmaznak valamilyen algoritmust, hogy a látogatóknak meghatározott információk alapján személyre szabva ajánljanak szolgáltatásokat/termékeket, amelyek nagy valószínűséggel érdekelni fogják őket. Így olyan kínálatra is ráirányítható a figyelem, amely az adott felhasználónak releváns, de amelyhez idő hiányában (vagy mert kívül esik a látókörén, esetleg nem is gondol rá) egyszerű saját kereséssel nem érne el. Ezzel mindkét fél jól jár, hiszen a forgalomnövelés mellett az ügyfélélmény és a felhasználói elégedettség is javulhat.

A Gravity későbbi alapítóit még a 2000-es évek közepén a Műegyetemen szippantotta be ez a terület, amelyik Magyarországon akkor még gyerekcipőben járt. 2006-ban beneveztek az amerikai Netflix egymillió dolláros fődíjú versenyére, ahol a multicég saját ajánlórendszerét kellett felülmúlni. A magyar csapat holtversenyben első helyezést ért el. Innentől már csak egy lépés volt, hogy vállalkozásban gondolkodjanak, sőt világpiaci babérokra törjenek.

Azóta a Gravity által kifejlesztett megoldás még több erőforrással, még bonyolultabb algoritmusok segítségével térképezi fel az egyéni preferenciákat: nem csupán elemzi az összefüggést több millió adatpont között a felhasználói szokásoktól a terméktulajdonságokon át a böngészési kontextusig, de a látogató kattintásai alapján képes ráhangolódni pillanatnyi céljaira, sőt az eredményekből tanulva folyamatosan javítja a saját teljesítményét. A cég egyik innovációja a mélyhálós (ún. deep learning) technológia ajánlórendszerekre történő adaptációja, amely valós időben az éppen aktuális munkamenetből dolgozik, hiszen nem minden látogató esetén állnak rendelkezésre korábbi adatok, előzmények.

A mostani projekt mindezt újabb szintre fejlesztette: a vállalat deep learning algoritmusából kiindulva, mesterségesintelligencia-komponensek felhasználásával készült el a GRVDL keretrendszer, amely már képes közvetlenül a hosszú távú célokra is következtetni. Emellett – a megbízók visszajelzései és igényei alapján – megszületett egy új kezelőfelület prototípusa, a termék perszonalizált keresővel és pop-up modullal egészült ki, valamint plug-in modulok készültek a legnépszerűbb e-kereskedelmi platformokhoz. Ezek az újítások könnyebben kezelhető rendszert, még jobb teljesítményt, magasabb átkattintási és konverziós arányt eredményeznek. A folyamatos kutatás és a létrehozott tesztlabor a termékfejlesztést és az üzemeltetést egyaránt támogatja, hogy a megoldás akár a legkisebb kkv-k számára is elérhető legyen. Így a Gravity ezután is gyorsan tud reagálni az igényekre, és egyre szélesebb vevőkört szólíthat meg ezen a dinamikusan bővülő piacon.

A pályázatban kifejlesztett innovációknak is köszönhetően a Gravity-t 2022-ben felvásárolta az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola. Az akvizíció után Gravity termékei beépítésre kerültek a Taboola online hirdetések kiszolgálását optimalizáló ajánlórendszer-platformba, és így világszerte nagyságrenddel több felhasználót érnek el a korábban a Yusp és Yuspify szolgáltatásokban piacra vitt innovatív technológiák.

 

Projekt adatok
Támogatott projekt:
Yusp és Yuspify perszonalizációs termékek fejlesztése
Projektazonosító: 2020-1.1.2-PIACI-KFI-2021-00289
Kedvezményezett:
Gravity Research & Development Kutató-, Fejlesztő- és Szolgáltató Zrt. (alapítva: 2012)
Székhely: 1113 Budapest, Villányi út 40/B
A támogatás forrása:
Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap (2020-1.1.2-PIACI-KFI)
A támogatás összege:
277 750 404 Ft (a projekt összköltsége: 493 495 000 Ft)
Cégadatok (2023. december 31.)
Foglalkoztatottak száma: 38 fő
Nettó árbevétel: 1 927 468 000 Ft
Export árbevétel: 1 861 473 000 Ft
Utolsó módosítás: 2024. július 04.
Visszajelzés
Hasznos volt az oldal információtartalma az Ön számára?